Tahmafilter
DPF (diesel particulate filter) või FAP (filtre à particules) e. tahmafilter. Tahmafilter on osa auto heitgaaside süsteemist, mis puhastab heitgaasid nõutavale EURO normidele. DPF püüab ja hoiab eneses diisli tahmaosakesi seni kuni mootori aju poolt tuleb käsklus tahmafilter kogutud osakestest tühjaks põletada (DPF regeneration). Selle protseduuri ajal tõstetakse heitgaaside temperatuuri tahmafiltri sees 500-600 C-ni selleks, et kogutud tahmaosakesed täielikult, keskkonda kahjustamata ära põleks. Normaalsel maanteesõidu režiimil, mil mootori töökoormus on suhteliselt suur, on DPF tühjendamine kõige efektiivsem ja probleeme esineda ei tohiks. Probleeme võib tekkida kui autot kasutatakse enamus ajast linnasõiduks ja lühikeste 5-10 km lõikude läbimiseks, sellest annavad märku armatuurlaua tulukesed. Kui ka peale 30 minuti pikkust maanteesõitu märgutuluke ei kustu, siis tasuks pöörduda spetsialisti poole, et välja selgitada miks põletamise protsess tööle ei hakka. Üks võimalus on põletamise protsess arvutiga sunniviisiliselt käima panna, et DPF tühjaks põletada. Kui ka sunniviisiline põletamine ei aita, siis on kaks võimalust:
- DPF on oma eluea ära elanud, mille tulemusel puhastust ei viida eduka lõpuni ja jääbki kestma (üldjuhul näeb tehas DPF-i elueaks ette kuni 200 000km). Samas koguneb filtrisse järjest rohkem tahma ning lõpuks filter ummistub, auto mootoril kaob jõud ja lõpuks mootor enam ei käivitu.
- DPF tööd jälgiv mõni andur läheb rikki. Kuni viga kõrvaldatud ei ole koguneb tahmaosakesi tahmafiltrisse järjest juurde kuni filter saab täis ning ummistub.
Kui Teie autol põleb armatuurlaual tahmafiltrikujutisega tuli või koguni mootorituli ja autol on jõud kadunud ning uut DPF-i osta ei soovi, on võimalik probleemi lahendamiseks tahmafiltri elemendi eemaldus füüsiliselt ja ajust välja programmeerimise teel.
Enne kui otsustate eemaldada tahmafiltri võtke arvesse, et selle teoga Te aitate kaasa atmosfääri ja keskkonna saastumisele. Enam ei vasta Teie auto heitmenormid EURO 4 standarditele diisli põlemata osakeste (PM) osas. Ülejäänud normatiivid (NOx , HC ja CO) jäävad ikka nõutud normi sisse.
Tähtis!
Klient on teadlik kaasneva heitgaasidenormi muutustest ja vastutab ainuisikuliselt muutuste eest.