Ostueelne diagnostika
Autot ostes tuleb see kõigepealt ise üle vaadata ja teha proovisõit. Proovisõidu ajal tuleb mootor kuumaks sõita ja kontrollida kõikide seadmete/varustuse tööd. Paljudel autodel on enne müüki vead kustutatud ja eeltoodud õpetust jälgides tulevad enamjaolt need uuesti tagasi. Soovitav on autot käivitada mitu korda. Enne käivitust kontrollida armatuurlaua tulede korrasolekut. Kui auto meeldib ja tundub olevat heas korras, siis teosta kindlasti ka ostueelne diagnostika.
Peab kohe märkima, et vigade kustutamine ei ole diagnostika. Samas ei tähenda vead ka veel midagi, sest need võivad olla seotud ajalooga. Näit. on kunagi vahetatud mingit detaili ja viga jäänud sisse, kuid see ei sega autoga sõitmist.
Kõigepealt tuleb vead kustutada ja siis kontrollida, kas need on seotud praeguse olukorraga. Tänapäevaste diagnostika- seadmetega on võimalik kiiresti kontrollida vea tekitanud detaili korrasolekut. Mõningatel juhtudel tuleb teha ka uus proovisõit.
Esineb ka selliseid olukordi kus mootor ei taha kuumalt hästi töötada, käivituda või kaob jõud ja viga ei tulegi sisse. Sellisel juhul ongi vaja teha diagnostikat, et välja selgitada põhjus.
Kõik oleneb sellest mida klient soovib, kuid peab veelkord rõhutama, et vigade kustutamine ei ole diagnostika ja see ei anna autost õiget ülevaadet.
Põhjalikuks diagnostikaks kulub 30min- 2 tundi (kõik oleneb vigade arvust). Mõningatel juhtudel ka rohkem, kui tahetakse auto samas ka korda saada. On olnud ka juhus kus auto kordasaamisel polegi seda enam müüa tahetud.
Ära osta mitte ühtegi autot ainult silmadega vaadates ja proovisõitu tehes, sellest tänapäeval enam ei piisa!
Diagnostika tasub hiljem kordades ära!