Swirl Flaps
Sisselaske kollektori klappide välja programmeerimine.
Sisselaske kollektoris olevate klappide ja nende
mootorite vead on tänapäeva autodel suureks probleemiks. Keeratava klapi positsiooni reguleeritakse
elektriajamiga või vaakumi abil käitatava servomootori abil, mis on mootori
juhtimissüsteemi kontrolli all. Tavalises rakenduses sulguvad klapid
tühikäigul, tekitades turbulentsi sisselaskeavas. Kui mootori pöörlemiskiirus
suureneb, avanevad klapid järk-järgult, kuni umbes 2000 pööret minutis on nad
õhuvooluga paralleelselt ja praktiliselt ei esine takistust. Nende eesmärk on
tagada, et sisenev õhk oleks piisavalt turbulentne, et heitgaasi ja õhu
segunemine oleks isegi madala mootori pöörlemiskiirusel. See aitab vähendada
teatavaid mürgiseid heitmeid ja võib samuti parandada väikese võimsuse ja
pöördemomendi. Kui klapid
purunevad ja halvimal juhul kukuvad mootorisse, siis toovad kaasa suure
väljamineku mootoriremondi näol. Väga sagedased on ka klapimootorite vead
(plastikust hammasrataste/ varraste kulumise pärast).
Antud funktsiooni on võimalik ajust välja kirjutada: