Swirl Flaps

Sisselaske kollektori klappide välja programmeerimine.

swirl

Sisselaske kollektoris olevate klappide ja nende mootorite vead on tänapäeva autodel suureks probleemiks. Keeratava klapi positsiooni reguleeritakse elektriajamiga või vaakumi abil käitatava servomootori abil, mis on mootori juhtimissüsteemi kontrolli all. Tavalises rakenduses sulguvad klapid tühikäigul, tekitades turbulentsi sisselaskeavas. Kui mootori pöörlemiskiirus suureneb, avanevad klapid järk-järgult, kuni umbes 2000 pööret minutis on nad õhuvooluga paralleelselt ja praktiliselt ei esine takistust. Nende eesmärk on tagada, et sisenev õhk oleks piisavalt turbulentne, et heitgaasi ja õhu segunemine oleks isegi madala mootori pöörlemiskiirusel. See aitab vähendada teatavaid mürgiseid heitmeid ja võib samuti parandada väikese võimsuse ja pöördemomendi. Kui klapid purunevad ja halvimal juhul kukuvad mootorisse, siis toovad kaasa suure väljamineku mootoriremondi näol. Väga sagedased on ka klapimootorite vead (plastikust hammasrataste/ varraste kulumise pärast).
Saame antud funktsiooni ajust välja kirjutada:

Bosch: EDC16C34/CP34; EDC16U1/U31/U34; EDC17CP14/CP20; Jeep EDC16CP31; MB EDC15C6; MB EDC16C31; MB EDC17CP10; Opel Vextra EDC16C9; PSA EDC15C2; Touraeg EDC16C34.

Simens PPD1.x